Sunday, February 09, 2014

Broga Hill

Assalammualaikum

Hari ini aku hendak bercerita sedikit tentang pengembaraan aku di Broga Hill dengan ketinggian 400 meters.
pengembaraan?
pengembaraanlah sangat
(hahahaha)
sesuai bagi yang baru  mencuba
minat dalam mendaki gunung
Secara keselurahannya kalau dah naik Broga Hill boleh cuba pulak mendaki Gunung Tok Wan
bersebelahan dengan bukit Broga
sejuk dekat atas sana

sebagai langkah berjaga-jaga
setiap pendaki perlulah bersiap sedia dari segi fizikal dan mental
mendaki Broga hill juga memerlukan sedikit latihan
sebagai contoh latihan yang boleh dibuat adalah seperti jogging ataupun cycling
latihan diperlukan untuk mengelakkan kekejangan otot semasa mendaki

apa yang hebat tentang Broga hill mungkin pada permandangannya
tetapi ada yang lebih hebat iaitu
punyalah ramai orang dekat puncak Broga Hill itu
dah macam pasar malam aku tengok.(hahaha)
kalau nak cari port untuk tangkap gambar di atas
perlu mendaki seawal yang mungkin
2 kali pergi
ceritanya tetap sama
ramai orang juga
(hahah)
selalunya aku akan mula mendaki pada pukul 5 pagi
konon-konon nak dapatkan port yang baik
untuk lepak-lepak nak tengok matahari terbit
malang sekali
seperti biasa port yang cantik semestinya
telah ditakluki orang lain.
tetapi itu bukan satu masalah
da dapat mendaki Broga pun da ok
masih boleh lihat matahari terbit di puncak Broga
Ini antara gambar-gambar yang sempat aku ambil di Broga Hill


First time mendaki :








nampak ke tidak berapa ramai orang yang naik

waktu tengahari lengang sikit


Tidak bertanggungjawab

gua dengan aksi yang merbahaya(hiokhiok)



Selamat mendaki.....



No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan