Friday, February 21, 2014

Air mata yang memadamkan lautan jahanam

Assalammualaikum..

Ya Allah aku telah berdosa, Ya Allah
Ya Allah aku telah bermaksiat padamu, Ya Allah
Ya Allah bagaimana nasibku diakhirat kelak Ya Allah
Ya Allah bagaimana aku hendak berhadapan denganmu, Ya Allah
Ya Allah bagaimana aku hendak berhadapan dengan kekasihmu Rasulullah s.a.w
dalam keadaan aku umatmu yang berdosa Ya Allah

ketika mana dirinya sentiasa menangisi akan dirinya
Allah s.w.t menyukai hambanya yang menangis kerana mengingati dosa-dosanya
merasa rendah diri dihadapan Allah s.w.t
satu titis air mata yang gugur di atas dunia ini
kerana takut pada Allah s.w.t
akan memadamkan selautan api neraka jahanam
tetapi
selautan air mata yang gugur diakhirat kelak
tidak mampu mengubah apa-apa di sana
.........


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan