Sunday, March 16, 2014

Memories remain same

Assalammualaikum

Maaflah
kalau english aku teruk
baiii
aku akan try harder
to improve my english pronounce
or other thing

What?
Memories remain same!!!
i love memories

aku suka pada kenangan
dan aku tidak akan biarkan
waktu yang ada ini
terbuang begitu saja
dan
masa yang dikurniakan Allah
sangatlah bernilai

shared something with other
to make your life more meaningful
sharing is the best right

dan aku tidak suka duduk seorang diri
aku suka berteman
teman untuk gembira
teman untuk bersedih
teman untuk berbicara
teman untuk mendengar
teman untuk mendapat nasihat
teman untuk meluangkan pendapat
teman untuk bersama-sama ke jalan yang diredhai
teman sepejuangan jihad ke jalan Allah

that why
i love to making a friend
i want to be meaningful to my friend
to enjoy our life
don't be sad my friend
life is temporary
but 
there are another life
which more lasting
ready with that time......

ok
kenangan ini
ada yang baik dan sebaliknya
adapun kenangan yang buruk
jadikan ia satu pengajaran
supaya kita tidak mengulanginya lagi
kenangan yang baik pulak
jadikan ia sumber kekuatan kita
pada masa akan datang
dan semestinya
sumber segala kekuatan
adalah Allah s.w.t






No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan