Sunday, December 15, 2013

My lovely Ex 5

Assalammualaikum..

hari ini aku nak bercerita sedikit tentang motor kesayangan aku ini

buat hal pulak dia

masa aku xda duit juga dia nk buat 

Tetapi tidak mengapa

mesti ada hikmahnya

kita sebagai orang yang beragama Islam

kene sentiasa bersangka baik

Allah akan menggantikan sesuatu dengan lebih baik

peristiwanya berlaku

ketika aku baru pulang dari kerja part time

harap maklum laaa

duit elaun xmasuk lagi

sengsara seketika juga laaa

nak cari duit

duit nak makan,bil2 semua

dengan harga makanan semua daa naik

duit petrol naik

ikat perut la jawabnya

ok

semasa aku hendak pulang

malam itu memang aku press minyak total

nak cepat laa kan

hari da jauh malam

perjalanan masih panjang

memang laa aku bawa motor laju selaju yang boleh

otw naik ke satu jalan yang inclined,,mungkin dalam 30 degree maybe

tiba-tiba motor yang aku naiki kekurangan kelajuan

seakan-akan rantai mula ketat sebab da lama xadjust rantai?minyak hitam berkurang?

entah

macam-macam andaian yang aku buat

makanya

aku pun membawa motor pada kelajuan yang sesuai

slow pun slow laaa

janji sampai

kelajuan masa itu

dalam lingkuangan 60 km/h

sesampai jer dirumah

aku terus masuk rumah

malas nak fikir fasal motor

bila penat badan

rasa nak rehat-rehat jer

paginya

baru la aku check motor aku

apa masalah yang berlaku

bunyi engine motor pun makin pelik

aku cuba start motor

masyaAllah

berasap motor aku

hahaha

lepas tu

dekat kelas

aku tanya member aku aidil

fasal apa yang berlaku

dia cakap

asap yang keluar tu

asap minyak hitam

mungkin valve motor aku da terbakar or bocor

then

balik rumah jer

aku terus check minyak hitam motor aku

ternyata 

memang benar

minyak hitam motor aku da berkurangan

arghhh

hahaha

masalah sudah maiiii

buat masa ini

aku xhantar dekat kedai

sebabnya aku tahu cost nak baiki motor aku itu
mesti mahal harganya

sebagai solution yang sementara 

aku hanya tambahkan minyak hitam semula

sementara menunggu duit elaun masuk

'Ya Allah permudahkan urusanku jangan dipersulitkan Ya Allah'

dekat bawah ini aku ada sediakan sedikit sedutan video kerosakkan motor aku

kalau waktu pagi

memang kita akan nampak dengan jelas asap berkupul-kupul keluar dari motor aku

video ini aku ambil ketika waktu tengahari

lihat dan perhatikan...





No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan