Wednesday, April 16, 2014

Zaman Sekolah - Part1

Assalammualaikum

Alang-alang tiada kerja nak buat
baik aku update aku punya blog ini
walaupun tiada orang yang baca
biar aku baca sorang-sorang
nanti da lama-lama
boleh la tahu aku mengarut apa
mesti ada kelakar dekat situ
mesti ada benda yang busuk dekat situ
macam-macam lagilahkan
yer tak?

ok
hari ini
tetiba jer aku rindu zaman sekolah aku
tak tahu kenapa rindu
terasa mahu balik zaman sekolah
jadi nakal2
buat sesukahati apa yang kita nak buat..
macam seronok yer tak
tak baligh lagi takpa
kalau nak nakal2..hahaha

ok2
Pernah ke tidak
tengok cerita puberty medly
aku pun tak tahu
setiap kali tengok cerita tu
mesti nak gelak
lepas tu
teringat tentang zaman-zaman sekolah
rasa nak buat macam meraka
happy go lucky saja

Kalau sekarang ini
zaman sekolah tak tahulah macam mana
sebabnya  aku bukan seorang guru
masa sudah kahwin
dan mempunyai anak
mungkin kita akan tahu
keadaan zaman sekolah sekarang
seronok atau tidak

yerlaa
kadang-kadang teknologi baru ini
membunuh semangat berkawan
'berkawan hanyalah di alam maya
best ke macam tu?
rasanya tidak
sunyi
sepi
lepas tu gelak sorang-sorang
bila baca status..
apa pun tak bolehkan

Masa zaman sekolah aku dulu kala
ada seorang girl ini
pindah sekolah aku
aku pun tak tahu
apa punya perasaan
apabila melihat dia

kalau nak ikutkan
ada seorang girl nie
minatlah dekat aku
tetapi masa tu
kecik-kecik lagi
darjah 5 atau 6
macam itu
takde lah aku nak bercinta bagai
takut oooo
nanti mak ayah bising
kena menganjing dengan adik-beradik lagi
hahahaha
tetapi masa aku zaman sekolah lagi
sudah mula ada perasaan suka itu
mungkin disebabkan banyak tengok cerita
inilah jadinya(hahaha)

berbalik kepada cerita budak baru pindah itu
yup
masa itu
tetiba aku ada perasaan dengan dia
aku pun taktahu perasaan apa
yang pasti
perasaan nak berkenalan tu sangat tinggi
terasa macam-macam perkara yang aku nak tahu dari dia
it was special for me...i think

selepas itu
dia memperkenalkan diri dia
nama saya.......
saya asal.......
blah3....

ok..nanti sambung.
waktu kerja da masuk da...

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan