Thursday, April 17, 2014

Zaman Sekolah - Part 2

Assalammualaikum

Maaflah
kalau aku punya cerita ini
berterabur
sekejab darjah 6
sekejab darjah 4

Semasa aku berada di darjah 4
aku ada minat dengan seorang budak nie
namanya Fatimah
muka memang solehah habis
cair beb kalau tengok

Tetapi Allah bagi ujian dekat dia
kecik-kecik lagi
dia sudah menghidap penyakit Asma
agak kritikal jugak
sebab Fatimah itu sentiasa kelihatan lemah semasa berada di kelas
tetapi dia sentiasa tidak menunjukkan aksi yang lemah tak bermaya
dia sentiasa hendak menunjukkan yang dia sihat juga seperti orang lain
orangnya cerdik
comel
pakai kaca mata
tutur kata memang lembut
tak sama dengan budak-budak perempuan yang lain
yang seusia denganya
fatimah kelihatan agak matang dari sudut usianya
mumgkin disebabkan penyakit yang dihadapinya

rasanya dia pindah sekolah selepas darjah 4
sebab dia pindah sekolah aku kurang pasti
kenangan dengan dia tak banyak sangat kot
sebab aku pendiam orangnya
itu sebab aku rasa
agak menyesal tak buat hiruk-piruk masa kecik-kecik dulu..
hahahaah



No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan