Friday, February 17, 2012

Maulidur Rasul 2012

Assalammualaikum...Selamat menyambut Maulidur Rasul kepada semua umat Islam.Walaupun sudah beberapa hari berlalu,tetapi aku masih hendak bercerita tentang sambutan Maulidur Rasul.Pada pagi 16.2.2012 aku sudah siap-siap mandi nak pergi ke bus station.Ok..setelah aku menghidupkan enjin aku terasa didalam kocek seluar terasa ada sesuatu yang menggaru-garu paha aku yang menyebabkan aku terasa geli-geli gitu.Oh.rupanya aku telah mendapat msg dari seseorang.

Setelah membaca msg tersebut,aku membuat keputusan untuk pergi menjelaskan  bil internet yang tertunggak dalam beberapa hari.Dalam perjalan tersebut,sesampai je di taman maju,aku terdengar suara-suara yang berselawat ke atas nabi Muhammad S.A.W.Dengan secara automatiknya mulut aku turut mengalunkan selawat tersebut.Kulihat tangki minyak meter menunjukkan minyak ditakat yang berbahaya,maka aku mengambil keputusan untuk berhenti rehat di shell taman Maju.Setelah menuang minyak sehingga penuh aku meneruskan perjalanan aku mencari pejabat pos untuk membayar bil internet.

Dalam perjalanan tersebut,aku melihat sebuah bangunan merah lalu aku memberi signal ke kanan untuk memasuki ke kawasan bangunan tersebut.Oh,rupa-rupanya aku telahpun sampai ke pejabat pos.Maka aku pun mematikan engin motor dengan perlahan-lahan.Aku gapai kunci lalu memasukkan kunci ke kocek seluar ku.

Aku pun memasuki pejabat pos dengan rasa gembira.Aku mengambil numbor dan menunggu giliranku dipanggil.Numbor yang aku dapat adalah 2026.Setelah numbor aku dipanggil aku pun terus pergi ke pak cik posmen lalu memberi salam dengan senyuman mesra.Setelah membayar bil internet aku mengambil keputusan untuk meneruskan perjalanan ke bus station.

Di dalam perjalanan tersebut,aku berhenti seketika.Di sinilah peristiwa ini berlaku.Ku lihat orang ramai berselawat sambil berarak dengan memegang sepanduk.Ku ambil camera lamaku,laluku cuba mengambil beberapa gambar.








Ok,cerita pun sudah habis.Selamat menyambut Maulidur Rasul.





No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan