Sunday, January 11, 2015

Tadika oh tadika

Assalammualakaikum

Hari itu
aku belik-belik album lama
lama jugak aku belik
gelak sorang-sorang
teringat terlatah masing-masing masa kecik-kecik dulu
nakal-nakal masa tadika
tapi aku tak tahulah
aku boleh dikategorikan sebagai orang nakal

nak dijadikan cerita
dulu aku xmahu masuk tadika
sebab tadika yang aku nak masuk tu
aku tak berapa minat
aku nak masuk tadika kemas
sama seperti
abg,abg ngn akak aku
setelah menangis sepuas-puasnya
last-last
aku terpaksa akur jugak dengan keputusan mak ayah aku
tadika yang bertuah memiliki aku
adalah tadika perpaduan.

first day sangat tak best
aku menangis dari rumah
sampai ke tadika
tak mahu masuk punya pasal
nak duduk rumah
hisap botol susu
hahahaha

aku masuk tadika masa umur aku
5 tahun
maksudnya
berada di tadika tersebut
selama 2 tahun
bagi aku lama juga
bagi seorang kanak-kanak ribena macam aku

kirenya
bila umur aku
6 tahun
knowledge aku
lebih sikit dari murid yang masuk umur 6 tahun
kehkehkehkeh
ehhh!

ok
mata sudah mula kuyu
menandakan
waktu tido ku semakin menghampiri
katil mula memanggil2
selimut mula merindui
bantal mula memerlukan
lain kali kita bincang lagi naaaa........



No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan