Saturday, March 09, 2013

Run is the part of my life

Berlari adalah salah satu dari kehidupan aku

sejak dari kecik

sejak aku mula belajar berjalan

sejak aku mula menguatkan langkah

sejak aku mula kenal erti kepenatan

sejak aku mula teruja untuk menerokai dunia

sejak aku mula belajar ingin tahu 

sejak aku mula kenal cinta

sejak aku mula mengenal hidup  

sejak aku mula mempelajari ilmu

sehingga sekarang

berlari adalah satu dari kehidupan aku

aku terus berlari

berlari untuk mendapat redha Allah

berlari untuk menyehatkan badan

berlari untuk menguatkan jiwa

berlari untuk tidak kenal erti putus asa

berlari untuk mencuba apa pun yang halal

berlari tanpa had

berlari di atas permukaan bumi Allah

di gunung

di bukit

di jalan raya

di trek

di rumah

di padang

di mana-mana saja

di mana keinginan berlari itu muncul

aku akan berlari

kerana

It was the part of my life

run happily....


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan